برج چاچا باتومی

برج چاچا باتومی، در شمار سازه‌های چشم‌گیر که حدود یک قرن پیش ساخته شده و در سال  2012 با سرمایه‌گذاری شورای شهر مرمت و بازسازی شد. گرزه ریموند چالز، معمار فرانسوی به سبک معماری عثمانی طراحی آنرا انجام داده است. برج چاچا در شهرک تفریحی دریای سیاه باتومی با ارتفاع ۲۵ متری برج ساعت با چهار آبنمای تزئینی دیدنی تر شده است. ویژگی متمایز کننده این برج ساعت با برج‌های دیگر جهان، فواره‌های آب برج است که به جای آب، نوشیدنی سرازیر می‌شود. فواره‌ها تمام روزهای هفته ساعت ۷ عصر به مدت ۱۵ دقیقه به جریان می افتند، در حالیکه بازدید از برج حدود یک ساعت در نظر گرفته شده است.

سبک طراحی برج چاچا از معماری عثمانی و نئوکلاسیک استفاده شده و نامش را از یک نوشیدنی قوی گرجی گرفته است. عکاسان دوربین به دست در ازای مبلغ کم از شما عکس یادگاری می‌گیرند. لازم به ذکر است که امکان ورود به داخل برج وجود ندارد اما در اطراف برج می‌توانید ساعت‌ها از آرامش و زیبایی‌ آن لذت ببرید. در هنگام شب جلوه ویژه ای بسیار زیبا و درخشان دارد.

سفر به باتومی با تور گیسوی خورشید، یک روز از سفر را به پیاده‌روی کنار خط ساحلی شهر اختصاص داده است. از امتیازات ویژه شهر باتومی، فاصله‌ کم و نزدیک بین مکان‌های دیدنی است. در واقع برج چاچا دقیقا شبیه دومین مناره سلطان عبدالحمید در ازمیر است که سال 1901 به یاد بیست و پنجمین سالگرد سلطنت سلطان ازمیر نصب شده است. تصویر این برج بر روی اسکناس پانصد لیر ترکیه به تصویر کشیده شده است. این پروژه قرار بود یک مرکز اطلاع رسانی گردشگری، چهار استخر روباز و یک رصدخانه هم داشته باشد.

اطلاع از تور های ترابزون و باتومی.

برج چاچا باتومی

چاچا نوشیدنی ملی گرجستان، مشروبی قوی، مقطر شده از باقی مانده انگور که برخی آن را با گراپا، ودکا یا براندی مقایسه می کنند. گرجی ها همیشه یک بطری از چاچا نزد خود دارند. گرجستان سال هاست راه های زیادی برای جذب توریست در پیش گرفته است. از اجرای پروژه های توریستی، جاذبه های شگفت انگیز، ساختمان کیک عروسی، برج های شیشه ای دبی و تراموا هوایی آینده.

خیابان گوجباشویل محبوب‌ترین خیابان‌ باتومی که در هر ساعت از شبانه‌روز گردشگران در حال گشت و گذار هستند. در ساعت‌های خیلی شلوغ اطراف برج یک فضای سبز در کنار ساحل رویایی دریای سیاه، محیط دل‌انگیزی را فراهم کرده تا از ازدحام جمعیت کاسته شود. این بنا در شب با چراغ های روشن فضای دل پذیری را ایجاد می کند. گردشگران عاشق گرفتن عکس های بنا در شب و در هنگام غروب خورشید هستند. چراغ های چشمک زن در برابر پس زمینه آسمان شب و ستاره ها به طرز چشمگیری زیباست.

مقالات در مورد مراکز خرید ترابزون در سایت ما.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *