تندیس مجسمه علی و نینو

یکی از جاذبه های دیدنی در کنار دریای شهر باتومی که گردشگران مشتاقانه به دیدن این دو مجسمه می آیند تا از حرکت و نورپردازی زیبا و داستان زندگیشان را بشوند. مجسمه عشق از مجسمه های مشهور باتومی، برگرفته از دو شخصیت اصلی داستانی عاشقانه‌ به قلم قربان سعید، روایت پسری آذری و مسلمان به نام علی که دلباخته دختری گرجی و مسیحی به نام نینو می‌شود و شوربختانه عشق آن‌ها به سرانجام تراژیک ختم می شود. تامارا کوسیتادزه، هنرمند خلاق در سال ۲۰۰۷ با الهام از این داستان شروع به ساخت این مجسمه ظریف کرد و پس از سه سال طراحی، در سال ۲۰۱۰ به اتمام رسید. این پیکره فلزی زیبا با ارتفاع 8 متر که هر ۱۰ دقیقه یک بار بهم نزدیک و بعد از ادغام در یکدیگر از هم فاصله میگیرند، روایتگر رابطه پرفراز و نشیب عشق میان این دو شخصیت می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مطلبی درباره تورهای ترکیبی ترابزون و باتومی را در این سایت مطالعه نمایید.

تندیس مجسمه علی و نینو

در سال ۱۹۳۷ رمانی منتشر شد که به قلب میلیون ها نفر حس شادی، اندوه، اشک و سرخوردگی داد.  این رمان در مورد قلب های عاشقان است که در مسیر سخت تاریخ تصمیم گرفتند کنار یکدیگر باقی بمانند. شخصیت های اصلی این رمان الهام بخش از مجسمه علی و نینو شد.

این دو فرد در دوران بسیار جنجالی در باکو عاشق یکدیگر شده و از همان ابتدا مشکلات خود را نشان می دهد. چرا که هر دو مذهب جداگانه داشته و نمی توانستند با یکدیگر ازدواج کنند. علی یک مسلمان از کشور آذربایجان و نینو دختری گرجی که مسیحی بود. زندگی این دو جوان در مجسمه علی و نینو در رنگ های خاصی به صورت سمبلیک نشان داده شده است. جالب است بدانید قسمت هایی از این رمان، شخصیت های داستان وارد ایران می شوند و حتی برای مدتی در تهران زندگی می کنند. مجسمه علی و نینو طی روز و شب توسط یک اهرم قوی به حرکت در می آید. قدم زدن هنگام شب کنار ساحل و تماشای چشم انداز شهر فوق العاده است.

مجسمه علی و نینو سالانه بازدیدکننده‌‌های زیادی دارد تا جاییکه برای بازدید از مجسمه صف می‌کشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *