تورهای هوایی ترابزون و باتومی

تورهای زمینی ترابزون و باتومی
تورهای هوایی ترابزون و باتومی

اقامت 3 روزه – 7 روزه

حمل و نقل هوایی

قیمت :

اطلاعات تور

تاریخ رفت 

حمل و نقل با هواپیما

مدت تور 3 روز – 7 روز

پاسپورت با 6 ماه اعتبار

  • بلیط رفت و برگشت
  • صبحانه
  • گشت شهری در باتومی و ترازبون
  • موزیک زنده در باتومی
  • بیمه مسافرتی

روز: اول
برنامه گشت : چک این به هتل و گشت نیم روزی شهر ترابزون ( بزتپه و میدان اتاتورک و خیابان ازون سوکاک
روز : دوم
برنامه گشت : بازدید از قصر اتاتورک و مسجد ایاصوفیا کارخانه چای و دریاچه ازونگول و مرکز خرید فروم
روز : سوم
برنامه گشت : گشت اپشنال آیدر و‌رفتینگ و ساحل ترابزون برای شنا ( به همراه سوپرایز ویژه)
روز : چهارم
برنامه گشت :حرکت به سمت باتومی
و گشت شهری بازدید از مجسمه علی و نینو ، برج آلفابت ، چرخ و فلک باتومی ، بلوار میراکل ، میدان فواره ها ، میدان اروپا ، میدان پیزا
روز : پنجم
برنامه گشت :آبشار ماخونتستی ، پل سنگی ، بوتانیک پارک تور آپشنال کشتی
روز : ششم
برنامه گشت :حرکت بسمت ایران و توقف ۲ ساعته در مرکز خرید MNG پنجمین مرکز خرید ترکیه در ارزروم
ورودی ها (تله کابین ۳۰ لاری ، کشتی ۲۰ لاری و پارک بوتانیکال ۲۰ لاری ، کاخ اتاتورک ۳۰ لیر) بعهده مسافر می باشد.

مکان های گردشگری ترابزون باتومی

ترابزون هم طبیعت زیبا دارد هم بناهای تاریخی. اگر علاقمند به دیدن بناهای تاریخی و گردشگری ترابزون دارید، رزرو تورهای سایت ما را برای تعطیلات خرداد را از دست ندهید. قطعا کامل ترین سفری که میتوانید داشته باشید، تور ترابزون گیسوی خورشید در تعطیلات فصل تابستان پر طرفدارترین تورها است.

راهنمای کامل سفر هوایی به ترابزون را از دست ندهیم

قبل از سفر اعتبار پاسپورت چک شود، بیمه مسافرتی و مقدار کافی پول نقد یا کارت اعتباری. در طول سفر لباس و کفش مناسب برای آب و هوای ترابزون و باتومی، لوازم بهداشتی و شخصی، دوربین عکاسی برای ثبت خاطرات. نکات مهم در سفر اینکه زبان رسمی در ترابزون و باتومی ترکی و گرجی است. واحد پول در ترابزون و باتومی لیر ترکیه و لاری گرجستان است، اختلاف ساعت بین ایران و ترابزون و باتومی یک ساعت و نیم است. اختلاف ساعت بین ایران و ترابزون و باتومی یک ساعت و نیم است و فاصله زمینی ترابزون و باتومی حدود 200 کیلومتر است.

 جاذبه های گردشگری باتومی را از نزدیک ببینیم

باتومی نیاز همه توریست ها را با توجه به هر سلیقه ای برآورده می کند. از سواحل سحر آمیز گرفته تا باغ گیاه شناسی. بلوار 7 کیلومتری باتومی، کلیسای جامع مادر مقدس با شیشه های رنگی و معماری گوتیک، تله کابین آرگو با چشم اندازی زیبا و گنجایش هشت نفر در هر کابین، پارک ساحلی میراکل با سازه های معروف برج الفبا، چرخ و فلک غول آسا و مجسمه علی و نینو با نورپردازی رویایی برگرفته از داستان عشق آن دو، پارک آبی دلفیناریوم برای علاقمندان به موجودات دریایی و امکان شنا کردن با دلفین ها، ساعت نجومی، پارک 6 می، آب نمای نپتون یک فواره پنج قطعه و متشکل از چهار تصویر پری دریایی در خیابان روستاولی کنار ساختمان تئاتر باتومی، بندر باتومی، مجسمه مده آ،آکوارویم باتومی، دره مارتولی، میدان اروپا، میدان پیازا و  برج چاچا که از فواره های آن در ساعات 7 شب به بعد نوشیدنی از آنها سرازیر می شود.

در کنار بناهای عظیم تاریخی باتومی، گردش در طبیعت بکر خالی از لطف نیست. در فاصله 30 کیلومتری باتومی، آبشار ماخونتستی از جاذبه های دنج و آرام این منطقه بوده که گردشگران به آن لقب بهشت تابستان می دهند.  ارتفاع آبشار حدود 50 متر در دل طبیعت خودنمایی می کند و منظره ای شبیه به تابلو نقاشی دارد.

برای یک گردش یک روزه بیرون از باتومی می توان از پارک ملی متیلارا، پترا و باغ گیاه شناسی بازدید کرد. باغ گیاه شناسی به بهشت گمشده معروف است و فضای سرسبز و آرامش بخش آن یک مقصد رویایی است. همچنین سواحل باتومی انتخاب اول هر توریست در فصل تابستان است. بازدید شبانه روزی از سواحل سیتی، اورکی، کواریاتی، گونیو و گرین پارادایس که به بهشت سرسبز معروف است همگی مملو از تفریحات سرگرم کننده، کافه، حمام آفتاب، ماساژ درمانی، شن های مغناطیسی که مناسب درمان های مفصل و قلبی است.

از دیگر جاذبه‌های توریستی ترابزون کجاهاست؟

نقاط دیدنی ترابزون به قدری متنوع و جذاب اند که از تماشای آنها سیر نخواهید شد. حتما آمادگی لازم برای این حجم از زیبایی باشید. عکاسی فراموش نشود.

صومعه سرا، چشم اندازی فوق العاده در درون غار در کنار کوه ها و جویبارها. تاریخچه ساخت آن به 368 سال پس از میلاد برمی گردد که در ارتفاع 1200 متری در مسیری پر پیچ و خم در منطقه ای امن ساخته شد. در ورودی آن دیوارهای نقاشی شده از انجیل و حضرت مریم به چشم میخورد. این مرکز گردشگری مذهبی بعد از چندین مرمت و بازسازی، اکنون در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. هر سال مراسم عشای ربانی در روز 15 آگوست برگزار می شود و زائران زیادی از استانبول، یونان، روسیه و گرجستان به این صومعه می آیند. اگر می خواهید صومعه را خالی از ازدحام جمعیت بازدید کنید، اردیبهشت و مهر بهترین فصل ها هستند. اطراف آن پارک ملی دره التیندره، گردنه زیگانا، منطقه هامیسکوی و عار کاراجا برای بازدید بسیار دیدنی هستند.

موزه ایاصوفیه که ابتدا به مدت 482 سال مسجد بوده و بعد به دستور کمال اتاترک در سال 1935 تبدیل به موزه شد.  این موزه در نزدیکی دریا، یکی از نمونه های بی نظیر معماری بیزانس محسوب می شود.

قصر آتاترک یک خانه ییلاقی متعلق به یک فرد یونانی در سال 1890 ساخته شد.  ساختمانی چهار طبقه با نمای سنگ و معماری رنسانس غربی، با کاشی کاری های به سبک بغدادی و گچبری های زیبا در تمام روز هفته آماده پذیرایی از توریست ها می باشد. در این بنا فرش های ایرانی نیز وجود دارد. مردمان ترک ارادت ویژه ای به رهبرشان دارند و در اکثر مغازه ها و خانه ها عکس اتاترک را می بینید. توجه کنید که عکسبرداری ممنوع می باشد.

بزتپه یا همان بام ترابزون منطقه تفریحی در سه کیلومتری ترابزون، کلیسا و بناهای تاریخی لذتبخش زیادی برای بازدید گردشگران دارد. با استفاده از تله کابین میتوان تمام شهر و منظره دریای سیاه را از بالا رویت و عکس های یادگاری گرفت.

غارچال، دومین غار طولانی ترکیه با 8 کیلومتر مسافت. قابل ذکر است که فقط یک کیلومتر از این غار 8 کیلومتری مسیرکشی و قابل بازدید است. ابتدای غار هوایی خشک دارد و داخلش مرطوب است. بعد از 200 متر یک دوراهی دارد که سمت راست آن یک دریاچه و آبشار دارد که مناسب گردشگران است.

یاچه اوزون گل، دریاجه ای محسور کننده با طبیعتی بکر و جنگل های فشرده از درخت، جلوه وصف ناپذیری را در نگاه بازدیدکنندگان بوجود می آورد. این دریاچه در روستای اوزون گل واقع در جنوب شهر ترابزون که آرامش و سکوت آن مناسب استراحت و کوهنوردی است.

قلعه ترابزون، جاذبه گردشگری که قدمت آن متعلق به دوران بیزانس است. این مجموعه در بلندترین قسمت شهر بنا شده و دیوارهای قلعه و دیوار پشتی ساختمان کاربری نظامی داشته است. قدیمی ترین بخش متعلق به 2000 سال پیش از میلاد  است و حمام، قصر، برج و تعدادی از کتاب های قدیمی در آن پیدا شده که در موزه ترابزون قابل مشاهده است.

حمام ترکی که بخش هیجان انگیز سفر به ترابزون است یک مکان تاریخی در قدیم و محلی برای ردو بدل اطلاعات و اخبار بوده است. میتوانید با عوض کردن لباس آماده حمام شوید و چای و شیرینی ترکی هم میل کنید. دیگر مکان های دیدنی آن کاروانسرای رنگارنگ، پل دباغی، پل زائنوس، مسجد گلبهار، بازار بدستن، ارتفاعات سلطان مراد، آیدر، فلات حیدرنبی، پارک المپیاد، صومعه دختران، ساحل ترابزون، تونل اکوریوم ترابزون.

قیمت های سفر هوایی به ترابزون چقدر است؟

قیمت تور ترابزون بسیار مقرون به صرفه است و شما می‌توانید آن را به عنوان یک تور خارجی بسیار عالی در نظر بگیرید. قیمت تور ترابزون در ایامی همانند کریسمس، تابستان و عید نوروز کمی افزایش پیدا می‌کند و این بیشتر به خاطر افزایش هزینه اقامت خواهد بود. البته باید بدانید که کایت این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با انتخاب هتل‌های مختلف، قیمت تور ترابزون را برای خود تعدیل کنید. 

 از جمله خدمات تور ترابزون در گیسوی خورشید

شامل اقامت در هتل با صبحانه ، رفت و برگشت با اتوبوس وی آی پی تا مرز و از مرز با ماشینهای ترک 40 نفره ،وعده شام، گشت مراکز خرید، گشت ترابزون، بیمه و لیدر

بهترین فصل برای سفر به ترابزون کی هست؟

ترابزون شهری ساحلی با آب وهوای مرطوب و نیمه گرمسیری، تابستانی گرم و شرجی، بهاری دل انگیز، پاییز سرد و زمستانی برفی دارد. از ابتدای بهار تا اواسط پاییز، گل سرسبد فصل برای گشت و گذار است. برای تفریحات آبی ،فصل تابستان را پیشنهاد می کنیم. هر چه به پاییز نزدیک تر می شویم، ترابزون کمی سرد و شهر در زمستان خلوت تر است. برای رزرو تور ترابزون باتومی تابستان با ما تماس خاصل فرمایید.

 سفر به ترابزون چه مدارکی لازم دارد؟

برای سفر با خودرو شخصی هم باید گواهینامه بین المللی، بیمه ده روزه خودرو، کاپوتاژ، مدارک خودرو و …. همراه  تان باشد.  برای اطلاع از تورهای زمینی و هوایی ترابزون گیسوی خورشید در تعطیلات خرداد به سایت سانی تور مراجعه و رزرو تان را انجام دهید. مشاورین آماده پاسخگویی هستند.  شاید عجیب باشد اما هنگام خروج از کشور شما باید مابه‌التفاوت قیمت بنزین ایران با کشوری که به آن وارد می‌شوید را بپردازید. مهم نیست باک شما چقدر پر یا خالی باشد! مبنای محاسبه قیمت بنزین حجم باک ماشین است.

بهترین هتل های ترابزون