دانستنی های پیش از سفر باتومی

باتومی شهر کوچک، سرسبز و ساحلی‌ سالانه مسافران بسیاری را پذیرایی می کند. باتومی در گوشه غربی کشور گرجستان از لحاظ جغرافیایی جزو اوراسیا و قاره آسیا با ۲۰۰ کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود ۱۶۶.۰۰۰ برای سفرهای خانوادگی و سفرهای گروهی و دوستانه مناسب است. علاقمندان به پاساژگردی و گشت و گذار در مراکز خرید گزینه‌های خوبی دارد. گذراندن تعطیلات در محیطی آرام و دور از هیاهو، شب‌نشینی، آفتاب گرفتن در کنار سواحل زیبای دریای سیاه، فعالیت‌های پرهیجان، تفریحات ساحلی و تورهای رفتینگ در کنار جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی، سرگرمی‌ها و جاذبه‌های گردشگری متفاوت دلیل محبوبیت این شهر سیاحتی است.

بهتر است دانستنی های پیش از سفر باتومی را بدانیم.

اول از همه سفر به باتومی ویزا نمیخواد پس بدون دغدغه می توان سفری بدون ویزا را تجربه کرد.

واحد پول شان لاری، زبان رسمی گرجی، دین مردم مسیحیت و اغلب مردم این منطقه پیروی کلیسای ارتدوکس شرقی هستند.

تور های مختلف ترابزون و باتومی.

باتومی

 بهترین زمان برای سفر بهار و تابستان است. در فصول گرم حتما در ساحل سحرآمیز تنی به آب بزنید. سوغاتی هایش رومیزی با طرح سنتی، فرش، چاقوهای دست ساز، چورچخلا (نوعی آبنبات رنگی و بزرگ)، قالی، پاپاخی (کلاه های پشمی و بزرگ)، روسری های ابریشمی، جواهرات دست ساز، ظروف سرامیکی، کانتاسی (جام نوشیدنی از شاخ) و ادویه‌های گرجی است.

 از خوردن و تست کردن غذاهای محلی و گرجی غافل نشوید. سوار بر تله‌کابین آرگو مناظر زیبای کوه، دریا و شهر را تماشا کنید. خودرویی کرایه کنید و جاده‌های کوهستانی اطراف شهر را سیاحت کنید.

   وضعیت بهداشت این شهر قابل قبول است اما امکانات بهداشتی و پزشکی در خارج از شهرهای باتومی و    تفلیس کمبودهایی دارد. از لحاظ شاخص های جهانی امنیت در رده 85 دنیاست.   

باتومی مردمانی پایبند به فرهنگ و تاریخ شان دارند. بسیار مهمان نواز و خونگرم اند و معتقدند تشکر و قدردانی امری مهم است.

جاذبه های باغ گیاه شناسی باتومی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *