دانستنی های پیش از سفر ترابزون

دانستنی های پیش از سفر ترابزون که بد نیست بدانید که برای سفر به ترکیه ویزا نمی خواهد. ترکیه کشوری سکولار و دین رسمی ندارد، اما جمعیت غالب این کشور مسلمان هستند.

سوغات شناخته شده مانند قهوه، شیرینی‌جات، صنایع دستی، پوشاک، چای، دستبندهای طلا، ، ساز کمانج، صنایع دستی مسی و چرمین در شهر ترابزون به چشم می خورد.

 ترابزون از نظر بهداشت وضعیت به نسبت خوبی دارد. آب در شبکه ترابزون مانند باقی شهرهای ترکیه برای آشامیدن نیست و بطری های آب معدنی ارزان در تمام مغازه ها فروخته می شود. هنگام صرف غذاهای خیابانی ترجیحا غذاهای تازه و داغ را انتخاب کنید.

ترابزون

اطلاع از انواع تور های ترابزون و باتومی در سایت ما. 

امنیت شهر ترابزون در مقایسه با تهران امنیت بسیار بیشتری دارد. به این خاطر که ترابزون شهر کوچکی است و جرم و جنایت راحت تر کنترل می شود. در این شهر امنیت تنها پیاده روی کردن در طول روز و شب بالاست؛ آمار دزدی، کیف قاپی، گروگان گیری، ماشین دزدی و پخش و فروش مواد مخدر بسیار پایین هستند.

هزینه های تاکسی در ترابزون بصرفه نیست. چونکه قیمت بنزین بشدت بالاست و اجاره خودرو هم منطقی نیست، ثانیا این منطقه کوهستانی است و جاده ها مناسب نیستند. اتوبوس بهترین گزینه است چون خطوط اتوبوس تقریبا در تمام نقاط گردشگری ترابزون ایستگاه دارد.

بهتر است برای خرید لیر داشته باشید نه دلار یا یورو. معمولا اواخر هر فصل زمان خوبی برای خرید به جهت تخفیفات بالاست. چانه زدن هم امری رایج در ترابزون است. فراموش نکنید که در بازگشت در فرودگاه هزینه مالیات کالاهای فری تکس را پس بگیرید.

اختلاف ساعت با تهران یک ساعت و نیم عقب تر است.

اطلاع از دانستنی های پیش از سفر به باتومی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *