مکان های دیدنی باتومی

باتومی نیاز همه توریست ها را با توجه به هر سلیقه ای برآورده می کند. از سواحل سحر آمیز گرفته تا باغ گیاه شناسی. بلوار 7 کیلومتری باتومی، کلیسای جامع مادر مقدس با شیشه های رنگی و معماری گوتیک، تله کابین آرگو با چشم اندازی زیبا و گنجایش هشت نفر در هر کابین، پارک ساحلی میراکل با سازه های معروف برج الفبا، چرخ و فلک غول آسا و مجسمه علی و نینو با نورپردازی رویایی برگرفته از داستان عشق آن دو، پارک آبی دلفیناریوم برای علاقمندان به موجودات دریایی و امکان شنا کردن با دلفین ها، ساعت نجومی، پارک 6 می، آب نمای نپتون یک فواره پنج قطعه و متشکل از چهار تصویر پری دریایی در خیابان روستاولی کنار ساختمان تئاتر باتومی، بندر باتومی، مجسمه مده آ،آکوارویم باتومی، دره مارتولی، میدان اروپا، میدان پیازا و  برج چاچا که از فواره های آن در ساعات 7 شب به بعد نوشیدنی از آنها سرازیر می شود. در کنار بناهای عظیم تاریخی باتومی، گردش در طبیعت بکر خالی از لطف نیست. در فاصله 30 کیلومتری باتومی، آبشار ماخونتستی از جاذبه های دنج و آرام این منطقه بوده که گردشگران به آن لقب بهشت تابستان می دهند.  ارتفاع آبشار حدود 50 متر در دل طبیعت خودنمایی می کند و منظره ای شبیه به تابلو نقاشی دارد.

 تندیس منحصربفرد مجسمه علی و نینو به نام مجسمه عشق، از مجسمه های مشهور باتومی، برگرفته از دو شخصیت اصلی داستانی عاشقانه‌ به قلم قربان سعید، روایت پسری آذری و مسلمان به نام علی که دلباخته دختری گرجی و مسیحی به نام نینو می‌شود و شوربختانه عشق آن‌ها به سرانجام تراژیک ختم می شود. تامارا کوسیتادزه، هنرمند خلاق در سال ۲۰۰۷ با الهام از این داستان شروع به ساخت این مجسمه ظریف کرد و پس از سه سال طراحی، در سال ۲۰۱۰ به اتمام رسید. این پیکره فلزی زیبا با ارتفاع 8 متر که هر ۱۰ دقیقه یک بار بهم نزدیک و بعد از ادغام در یکدیگر از هم فاصله میگیرند تا روایتگر رابطه پرفراز و نشیب عشق میان این دو شخصیت باشند.

 
پارک میراکل از جاهای دیدنی باتومی، سازه‌ ای جذاب از نماد باتومی در مجاورت دریای سیاه که بخش عظیم پارک محوطه ساحلی دریای سیاه است. بازدیدکنندگان پارک با فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی در کنار ساحل، دوچرخه‌سواری، تفریح با ماشین برقی و قایق‌سواری در ساحل پارک و استفاده از سایبان‌های آفتاب‌گیر و اتاق حمام به همراه لوازم شنا لذت نهایی را می برند.

طبیعت گردی و گشت و گذار در فضای سرسبز و آرامش‌بخش از باغ گیاه شناسی باتومی با مساحت تقریبی ۱۰۸ هکتار، با تنوع بی نظیر پوشش گیاهی در کرانه دریای سیاه و در شمال شهر باتومی به باغی تماشایی و متمایز تبدیل شده است. دسته‌‌بندی مختلف از گیاهان مکزیکی، نیوزلندی، آمریکای جنوبی و آسیای شرقی براساس مکان و منشا گونه گیاهی دسته بندی شده که گویا بازدید از این باغ به مثابه بهشتی سبز رنگ که  با مناظر مسحورکننده دریا و جنگل ادغام شده است.

مکان های دیدنی باتومی

برج چاچا باتومی در شمار سازه‌های چشم‌گیر که در حدود یک قرن پیش ساخته شده و در سال  2012 با سرمایه‌گذاری شورای شهر مرمت و بازسازی شد. یک معمار فرانسوی به سبک معماری عثمانی طراحی آنرا انجام داده است. در ارتفاع ۲۵ متری برج یک ساعت با چهار آبنما بعنوان تزئین در آن بکار رفته است. ویژگی متمایز کننده این برج ساعت با برج‌های دیگر جهان این است که از فواره‌های آب این برج به جای آب نوشیدنی سرازیر می‌شود که واقعا دیدنی است.

دلفیناریوم باتومی در سال ۱۹۵۷ میلادی افتتاح اما پس از دو دهه غیرفعال بود که سرانجام در سال ۲۰۱۱ با امکانات ویژه‌ای مجدد شروع بکار کرد. تماشای بازی و دلربایی دلفین های دوست داشتنی با حرکات نمایشی در طول روز با استقبال زیادی روبرو شد. همچنین مکان آموزشی جالبی برای فرزندان که اطلاعات جذاب و مفیدی را مربیان درباره تربیت دلفین ها و خصوصیات حیوانات دریایی ارائه می‌کنند.

موزه‌ برادران نوبل یک جاذبه گردشگری متفاوت و خاص که سال ۲۰۰۷ توسط شرکت نفتی برادران نوبل احداث و سیر تحول عظیم تکنولوژی را می توان بخوبی در آن دید. فعالیت این موزه تا سال ۱۹۱۷ ادامه و نقش مهمی در صادرات نفتی از باتومی به دیگر نقاط و پیشرفت های اقتصادی این شهر داشته است.

آبشار ماخونتسی در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر با ارتفاع ۳۶ متر در فضای سبز وسیع با درختان انبوه و مناظر رویایی از جاذبه های طبیعی که حتما باید در لیست بازدید شهری قرار داده شود. این آبشار در فضای دنج و آرامش‌بخش فارغ از هیاهوی شهر، یک طبیعت‌گردی تمام عیار و دل‌چسب است.

برج الفبا به شکل با ارتفاع ۱۳۰ متر در سال 2012میلادی با نمای ۳۶۰ درجه و طراحی خاص که به صورت مارپیچ به سمت بالا رفته و تمامی 33 حرف الفبای گرجستان را نمایش می‌دهد. داخل این آسمان خراش، آسانسور استوانه‌ای قرار گرفته که به بالاترین نقطه برج می‌رود و تماشای سرتاسر شهر باتومی برای بازدیدکنندگان فراهم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مطلبی درباره تورهای ترکیبی ترابزون و باتومی را در این سایت مطالعه نمایید.

مکان های دیدنی باتومی

دریاچه نوریگلی باتومی، محیطی زیبا و جذاب برای گردشگران که افسانه پسربچه ای به نام نوریگلی است. در حال آب تنی در دریاچه غرق می‌شود و تا سالها بعد مادرش به انتظار بازگشت او به دریاچه می‌رود و اسمش را بلند صدا می‌کند، تاجایکه همه اهالی نام این دریاچه را نوریگلی می‌گذارند. سالها این دریاچه بخاطر محوطه جنگلی اطرافش، زیستگاهی برای حیوانات وحشی شده که مردمان باتومی بمنظور شکار به این دریاچه می‌رفتند. در سال 1881 به دستور شهردار وقت باتومی اطراف دریاچه نوریگلی سنگفرش شد. امروزه گردشگران و بومیان شهر باتومی با دوستان و اعضای خانواده به دریاچه نوریگلی می‌روند تا اوقات خوشی را بگذرانند. قایق سواری روی دریاچه و تماشای چشم اندازهای طبیعت بی نظیر است.

میدان پیازا باتومی، پربازدیدترین مکان‌های گردشگری، در نزدیکی سواحل دریای سیاه که در سال ۲۰۰۹ توسط معمار برجسته گرجستانی به سبک معماری ایتالیایی ساخته شد. مساحت این میدان بطور تقریبی ۵۷۰۰ مترمربع با موزاییک‌ هایی از جنس سنگ‌های مرغوب اروپا که یک شاهکار هنرمندانه محسوب می‌شود. تردد اهالی و گردشگران خارجی در کافه‌ها و رستوران‌های باکیفیت، این میدان را به محلی منحصربه‌فرد و شلوغ تبدیل کرده است.

پیاده‌روی و گشت و گذار در شهر باتومی فقط در میدان اروپا باتومی. یکی از شناخته شده‌ترین مناطق شهر، با طیف وسیعی از ساختمان های باستانی و تاریخی در کنار بناهای مدرن با سبک معماری کهن، فضای نوستالژیک برای گردشگران رقم می زند. ناگفته نماند که در سراسر این میدان تاریخی، مجسمه ها و نمادهای مختلف به چشم می خورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *