کارخانه چای ترابزون

کارخانه چای ترابزون در سال ۱۹۵۴ در شهر اوف، در استان ترابزون تأسیس شد. ترابزون از مناطق اصلی تولید چای در ترکیه است و نقش مهمی در تولید چای ترکیه دارد. کارخانه در ابتدا ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار تن چای را داشت. با گذشت زمان، ظرفیت تولید را افزایش و اکنون بیش از ۱۰۰ هزار تن چای دارد. تجهیزات مدرن و پیشرفته برای تولید چای به کیفیت بالا و با بهره وری بالای تولید  کمک می کند. بازدیدکنندگان می توانند از سالن نمایش کارخانه، مراحل تولید چای، برداشت چای، فرآوری چای، بسته بندی، تجهیزات و ابزارهای تولید چای اطلاعات کسب کنند. در کارخانه فروشگاه، چای های سیاه، چای های سبز و چای های طعم دار با کیفیت بالا به فروش می رسد. بهترین زمان بازدید از کارخانه چای ترابزون در فصل برداشت چای، از ماه ژوئن تا سپتامبر، است. این کارخانه بیش از ۲۰۰۰ نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کارند.

اطلاع از تور های ترابزون و باتومی.

 ترابزون

کارخانه چای اوزچای در منطقه کارادنیز ترکیه در میان مزارع چای ترابزون در شهر اوف و حدفاصل بین ترابزون تا اوزون گول در شمال ترکیه  است. برگ سبز چای این منطقه، سه بار در سال برداشت میشود که زمان برداشت در بهار از کمیت و کیفیت بهتری برخوردار است. انواع چای چای سیاه خشک، چای آروما، چای طعم دار، یشیل چای با دستگاه های مدرن و پیشرفته در این کارخانه تولید میشود.

کیفیت چای منطقه کارادنیز ترابزون تقریبا شبیه چای منطقه شمال ایران است. در جنب کارخانه یک فروشگاه عرضه انواع چای در بسته بندیهای مختلف وجود دارد که توریستها و گردشگران به راحتی میتوانند از آنجا خرید کنند. برای دسترسی با اتوبوس های شهری از مرکز شهر ترابزون به سمت اوف حرکت می کنند و در ایستگاه اتوبوس کارخانه توقف می کنند.  با خودرو شخصی باید از بزرگراه ترابزون-اوزن گول استفاده کرد. کارخانه در سمت راست بزرگراه، در فاصله حدود ۳۰ کیلومتری از مرکز شهر ترابزون قرار دارد.

جهت مطالعه مقاله قصر آتاترک به روی لینک بزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *