دریاچه اوزون گل

دریاچه ای محسور کننده با طبیعت بکر و جنگل های فشرده از درخت، جلوه وصف ناپذیری را در نگاه بازدیدکنندگان بوجود می آورد. این دریاچه در روستای اوزون گل واقع در جنوب شهر ترابزون که آرامش و سکوت آن مناسب استراحت و کوهنوردی است.

دریاچه اوزون گل تکه ای از بهشت و زیباترین جاذبه های توریستی ترابزون در۱۰۰ کیلومتری مرکز استان و در منطقه چایکارا قرار دارد. اوزون گل در لغت به معنای دریاچه طولانی است.

این دریاچه، نگینی آبی در دل جنگل های مرتفع و سرسبز روستای اوزون گول در میان کوه های زیارت و هالیزدن با ارتفاع ۱۱۲۵متر از سطح دریا به می باشد. مقدار آب دریاچه با تغییر فصل مختلف متغیر است.

در قرن ۱۷در اثر رانش زمین بخشی از سطح زمین بالا آمد و جلوی جریان ها و رودهای کوهستانی گرفته شد و سد طبیعی پدید آمد که به مرور زمان با تغذیه از آب کوه های زیارت و هالیزدن، دریاچه اوزون گل را ایجاد کرد.

امروز وسعت این دریاچه حدود ۵۰ هزار متر مربع، عمق ۱۵ متر و طول یک کیلومتر می رسد. طبیعت بکر و زیبای این منطقه هر ساله تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

گردشگران با پیاده روی در کوه‌های اطراف روستا، تماشای مناظر خیره‌کننده و گیاهان و جانوران لذت بخش ترین لحظات است. تور ترابزون باتومی تمامی این جاذبه ها را در برنامه سفر شما قرار داده است.

دریاچه اوزون گل در ترابزون

جذابیت دریاچه اوزون گل برای گردشگران

 اوزون گل یک مقصد محبوب بین گردشگران برای پیاده‌روی، کمپینگ، پاراگلایدر و ماهیگیری است. این منطقه انواع هتل و رستوران ها با مناظر دریاچه، جنگل، روستا و کوهستان، شکوه طبیعت ترابزون را به اوج خود می‌رساند.

مردمان این روستا با زندگی سنتی، آداب‌ورسوم خاص، فرهنگ غنی مهمان‌نوازی و مهربانی‌شان را حفظ کرده‌اند و گردشگران می‌توانند دوستانه با مردمان محلی در تعامل باشند.

مناسب‌ترین زمان بازدید از اوزون گل ترابزون فصل‌های بهار و پاییز است. هوای معتدل روستا و فاصله‌ نزدیکش به طبیعت بکر کوه‌ها، غذاهای محلی و فرهنگ مردمانشان جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد.

بازدید از دریاچه هزینه ای ندارد و ۲۴ ساعته است. تقریبا 1 الی 2 ساعت زمان برای بازدید از دریاچه لازم است. قایق‌ سواری بر روی دریاچه آبی و آرام اوزون و دوچرخه سواری در هوای مطبوع و طبیعت جذاب لذت وصف ‌ناپذیر دارد.

مسیر پیاده‌ روی اطراف دریاچه ریه‌هایتان را از هوای تازه پر می کند. برای کوهنوردی با لباس و کفش مناسب چند ساعتی مهمان کوه‌های اطراف روستا باشید و از جویبارهای کوچک فصلی و آبگیرهای کوهستانی دیدن کنید.

برای تفریحات گران قیمت می توان بر فراز دریاچه آبی و طبیعت سبز اطراف دریاچه پرواز کنید و منظره جذاب منطقه را ببینید.

جهت اطلاع از تمامی تورهای هوایی ترابزون و باتومی با ما در ارتباط باشید.

موزه آتاتورک در سال ۱۸۹۰ میلادی به منظور بزرگداشت آتاتورک طراحی و ساخته شد. در طول دهه ‌ها آثار و اشیای مرتبط با زندگی و فعالیت‌ های سیاسی او در این موزه جمع آوری شد.

بازدید از بخش ‌های موزه مانند تالار مجسمه‌، نگارخانه عکس‌ ها و بخش اشیاء تاریخی، فرصت آشنایی بازدید کنندگان با زندگی این قهرمان ملی را فراهم می ‌کند. از ایستگاه قطار می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی به دریاچه برسید که حدود دو ساعت طول می‌کشد.

نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به دریاچه اوزون گل، ایستگاه قطار ترابزون است که در مرکز شهر قرار دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به دریاچه، ترمینال اتوبوس بین‌شهری ترابزون در مرکز شهر است که حدود ۲ ساعت طول می‌کشد.

جهت اطلاع از مهمترین نکات و دانستنی های پیش از سفر ترابزون کلیک نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *